Sfoglia per Autore
Personal norms in the online public good game
2021-01-01 Catola, M.; D'Alessandro, S.; Guarnieri, P.; Pizziol, V.
La gamification: cos’è e come funziona
2022-01-01 Toccafondi, Niccolò; Pizziol, Veronica; Di Paolo, Roberto
Il gioco come motore di prosocialità
2022-01-01 Di Paolo, Roberto; Pizziol, Veronica
Dai Game Studies alla Game Science? Possibili evoluzioni della ricerca sul gioco e sul giocare.
2022-01-01 Pizziol, Veronica; Di Paolo, Roberto; Bilancini, Ennio; Boncinelli, Leonardo
Prosocial behavior in emergencies: Evidence from blood donors recruitment and retention during the COVID-19 pandemic
2022-01-01 Bilancini, Ennio; Boncinelli, Leonardo; Di Paolo, Roberto; Menicagli, Dario; Pizziol, Veronica; Ricciardi, Emiliano; Serti, Francesco
Digital Escape Games in Educational Programs for Financial Literacy
2022-01-01 Bisanti, Matteo; Di Paolo, Roberto; Pizziol, Veronica; Accardi, Sebastiano; Maggi, Francesca; Paladino, Giovanna; Ricciardi, Emiliano; Bilancini, Ennio
Multilevel public goods game: Levelling up, substitution and crowding-in effects
2023-01-01 Catola, M.; D'Alessandro, S.; Guarnieri, P.; Pizziol, V.
Political ideology and generosity around the globe
2023-01-01 Pizziol, V.; Demaj, X.; Di Paolo, R.; Capraro, V.
Gamification and Sustainable Water Use: The Case of the BLUTUBE Educational Program
2023-01-01 Di Paolo, Roberto; Pizziol, Veronica
Cooperation is unaffected by the threat of severe adverse events in public goods games
2024-01-01 Bilancini, Ennio; Boncinelli, Leonardo; Nardi, Chiara; Pizziol, Veronica
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Personal norms in the online public good game | 1-gen-2021 | Catola, M.; D'Alessandro, S.; Guarnieri, P.; Pizziol, V. | |
La gamification: cos’è e come funziona | 1-gen-2022 | Toccafondi, Niccolò; Pizziol, Veronica; Di Paolo, Roberto | |
Il gioco come motore di prosocialità | 1-gen-2022 | Di Paolo, Roberto; Pizziol, Veronica | |
Dai Game Studies alla Game Science? Possibili evoluzioni della ricerca sul gioco e sul giocare. | 1-gen-2022 | Pizziol, Veronica; Di Paolo, Roberto; Bilancini, Ennio; Boncinelli, Leonardo | |
Prosocial behavior in emergencies: Evidence from blood donors recruitment and retention during the COVID-19 pandemic | 1-gen-2022 | Bilancini, Ennio; Boncinelli, Leonardo; Di Paolo, Roberto; Menicagli, Dario; Pizziol, Veronica; Ricciardi, Emiliano; Serti, Francesco | |
Digital Escape Games in Educational Programs for Financial Literacy | 1-gen-2022 | Bisanti, Matteo; Di Paolo, Roberto; Pizziol, Veronica; Accardi, Sebastiano; Maggi, Francesca; Paladino, Giovanna; Ricciardi, Emiliano; Bilancini, Ennio | |
Multilevel public goods game: Levelling up, substitution and crowding-in effects | 1-gen-2023 | Catola, M.; D'Alessandro, S.; Guarnieri, P.; Pizziol, V. | |
Political ideology and generosity around the globe | 1-gen-2023 | Pizziol, V.; Demaj, X.; Di Paolo, R.; Capraro, V. | |
Gamification and Sustainable Water Use: The Case of the BLUTUBE Educational Program | 1-gen-2023 | Di Paolo, Roberto; Pizziol, Veronica | |
Cooperation is unaffected by the threat of severe adverse events in public goods games | 1-gen-2024 | Bilancini, Ennio; Boncinelli, Leonardo; Nardi, Chiara; Pizziol, Veronica |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile